Garantie van uw huisbeveiligingssysteem, u beoordeelt u ze?

Garantie van uw huisbeveiligingssysteem, u beoordeelt u ze?

Beloften zoals ‘Levenslange garantie’ of ‘Geld-terug-garantie’ kunnen verleidelijk zijn bij het winkelen voor huisbeveiligingssystemen. Maar hoeveel mensen lezen tussen de regels door en weten wat deze luide en aantrekkelijke beloftes eigenlijk betekenen? Vermijd garantiebeperkingen, extra kosten of misleidende dekking door voorafgaand aan de aankoop onderzoek te doen. Lees hier hoe u op de juiste manier kunt beoordelen welke garanties voor apparatuur hieronder staan. Want, immers, wij van slotenmaker Den Haag kunnen het weten doordat we door schade en schande wijs zijn geworden.

Hoe werken garanties?

Niets duurt eeuwig, en dit geldt voor beveiligingsapparatuur. Door de jaren heen kan apparatuur beschadigd raken, versleten of gewoon verouderd zijn. Maar als er op uw apparatuur een garantie van kracht is, kunt u voorkomen dat u uw systeem volledig moet vervangen.

Dus hoe werken garanties?

Productgaranties dekken meestal de vervanging van apparatuur als deze beschadigd of onbruikbaar is vanwege fabrieksstoringen. De gemiddelde dekkingslengte is 30-90 dagen na aankoop. Uitgebreide garanties zijn ook meestal beschikbaar. Tegen een extra vergoeding kunnen leveranciers voordelen, zoals materiaalkosten, installatie en verzending, voor een langere periode en soms ook het leven van uw apparatuur bieden.

Waarop moet je letten bij uitrustingsgaranties

Als u een garantie voor uw beveiligingsapparatuur aanschaft, zoek dan naar een die aan uw behoeften voldoet. Sommige overwegingen zijn:

  • Verlengde garantie. Biedt reparatieservices en vervangingen van apparatuur als deze zonder kosten worden gebroken of beschadigd.
  • Gratis systeeminspectie. Ontvang inspecties om de twee jaar om te zorgen dat de apparatuur naar behoren werkt.
  • Gratis batterijvervangingsservices. Omvat de kosten voor het vervangen van de batterijen van uw systeem naast de arbeids- en reiskosten.
  • Gratis systeemverplaatsing. Installeer systemen opnieuw als u kosteloos naar een nieuw huis verhuist.

Vragen die u moet overwegen voordat u uw garantie gebruikt

Voordat de garantie kan worden gebruikt, zullen de meeste leveranciers proberen het onderliggende probleem met uw systeem te bepalen. Informeer het volgende voordat u contact opneemt met uw leverancier:

  • Is de apparatuur beschadigd bij aankomst of aankoop?
  • Als u een overval hebt meegemaakt en de apparatuur niet is geactiveerd, is deze toen geactiveerd?
  • Heeft de apparatuur waterschade opgelopen?
  • Is de apparatuur zichtbaar beschadigd?
  • Hoe lang werkt de apparatuur niet goed?
  • Wordt de apparatuur bijgewerkt met de meest recente software?
  • Zijn geschikte anti-virussen en firewalls geïnstalleerd?
  • Zijn netwerkhostingapparatuur goed beveiligd?
  • Is apparatuur gestolen?

Onthoud dat garanties afhankelijk zijn van apparatuur of apparaten. Neem contact op met uw vertrouwde leverancier om te zorgen dat u volledig begrijpt wat de uwe inhoudt.

https://www.locksecure.nl/slotenmaker-den-haag